Glottozabawy z piosenką

przedszkole

Glottozabawy z piosenką to zajęcia dydaktyczne z piosenką, przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym. Dzieci poznają świat literek w radosnej atmosferze, uczą się efektywnie czytania i pisania.

Magdalena Wojewoda -  instruktorka zajęć Glottozabawy z piosenką 

  • lingwista i pedagog, lektor języka angielskiego i niemieckiego,
  • autorka książeczki z płytą: Glottozabawy z piosenką,
  • współpracuje z prof. B. Rocławskim – wybitnym specjalistą wychowania językowego dzieci, twórcą systemu edukacyjnego glottodydaktyki.

Program zajęć Glottozabawy z piosenką: 

  • Dzieci poznają świat dźwięków mowy i ćwiczą umiejętności niezbędne w nauce czytania i pisania, czemu towarzyszy kreatywny ruch i śpiew
  • Dzieci poznają świat liter poczynając od nauki prawidłowej wymowy głosek przy muzyce, w tańcu, śpiewie oraz ćwiczą prawidłową syntezę i analizę sylabową, aż do syntezy i analizy głoskowej                          
  • Dzieci uczą się prawidłowego czytania tzw. ślizgania się z litery na literę
  • Dzieci piszą po śladach liter, gdzie mają podany punkt wyjścia i kierunek kreślenia danej litery
  • Dzieci uczą się, bawiąc specjalistycznymi pomocami dydaktycznymi, które w pełni zaspokajają ciekawość dzieci i motywują do nauki liter, czytania, pisania i ortografii: specjalnymi klockami LOGO – dużymi i małymi, skaczą na glottodywanikach, układają rozsypanki obrazkowe i wiele innych atrakcji.
Korzyści z zajęć Glottozabawy z piosenką:
  • Dzieci z problemami w wymowie głosek przyswajają prawidłowe wzory wymowy podczas oryginalnych, uwielbianych przez nich zabaw z piosenkami
  • Dzieci uzyskują wysoki poziom gotowości szkolnej,wyższy od rówieśników nieobjętych metodą
  • Dzieci poprawnie identyfikują litery, dzielą wyrazy na głoski prawidłowo, bez błędów, czytają metodą ślizgania się, są zainteresowane czytaniem, zdobywaniem wiedzy i chętnie chodzą do szkoły, bo osiągają sukcesy
  • Dzieci stają się wrażliwsze na bodźce słuchowe, wzrokowe, mają wyostrzone zmysły, co wpływa na skuteczniejsze przyswajanie języków obcych
  • Dzieci wcześniej uczą się czytać i pisać, dlatego zaczynają szybciej czytać i pisać również w języku obcym.